Fiziskajām aktivitātēm ir liela nozīme jebkurā cilvēka dzīves posmā. Grūtniecības laikā ieteicamās fiziskās aktivitātes ir:

  • Pastaigas.
  • Nūjošana.
  • Pilates un joga grūtniecēm.
  • Vingrošana ūdenī, peldēšana,
  • Speciālā grūtnieču vingrošana.

Galvenie mērķi vingrošanai grūtniecības laikā ir: viecināt labvēlīgu grūtniecības norisi un radīt pozitīvu ietekmi uz dzemdību procesa norisi. Vingrošanas laikā, tiek apmācīti un pielietoti elpošanas vingrinājumi, lai iemācītu pārvaldīt elpošanu pirms un dzemdību perionā, nostiprinātu diafragmu, relaksētos un taupītu enerģiju dzemdībām, mazinātu dzemdību sāpes. Tiek stiprināta iegurņa pamatnes muskulatūra, lai tie kļūtu elastīgāki, samazinātos plīsumu iespējamība, padarot dzemdību ceļus caurejamākus. Stiprinot vēdera preses muskuļus, tie kļūst elastīgi, neļauj veidoties strijām, un ievērojami samazina diastasis recti attīstību. Apgūstot relaksācijas vingrinājumus, tiek taupīta enerģija, samazina diskomfortu. Trenējot kāju muskuļus, mazinās venozā stāze, savukārt gūžas, gurnu, sēžas muskuļi, piedalās dzemdībās un palīdz noturēt stāju.

Vingrošanu būtu ieteicams uzsākt pēc 12. grūtniecības nedēļas, saņemot apstiprinoši atbildi no sava ginekologa.
Veidots ar Mozello - labo mājas lapu ģeneratoru.

 .